צילה פרידמן, ללא כותרת, 2002, אקריליק, גרפית, עופרת ואבקת עיפרון על נייר
רישומים
צילה פרידמן
אוצרת: עדה נעמני
13 בדצמבר, 2003 — 18 בינואר, 2004
מצע הנייר והגרפיט הם שני חומרי העבודה הבלעדיים של צילה פרידמן. את החיפוש האמנותי שלה ואת הדחף לביטוי עצמי היא מבטאה באמצעות שני חומרים אלו. ..
מצע הנייר והגרפיט הם שני חומרי העבודה הבלעדיים של צילה פרידמן. את החיפוש האמנותי שלה ואת הדחף לביטוי עצמי היא מבטאה באמצעות שני חומרים אלו. היא שבה ומשכללת את השימוש בהם ומתוך כך מבססת את יכולת הביטוי העצמית שלה כאמנית. זירת הפעולה שלה נזירית ומצומצמת: מיעוט חומרים, מיעוט צבע ומשטר עבודה חמור.הבחירה בביטוי המופשט שאינו מערב דימויים מן החיים אלא מבסס לעצמו אמירה התובעת מן הצופה התבוננות איטית ומעמיקה. כמו בהאזנה למוסיקה הנוגעת בתחושות וברגשות שלעיתים בלתי אפשרי לתרגמם למילים, נוגעת פרידמן בחמקמק, במה שאנו מרגישים ויודעים אבל לא יכולים להשיג. הרישומים מן השנים האחרונות, מאופיינים בשתי תנועות מרכזיות: הקו החוזר על עצמו בתנועות מכניות קצובות והקו החופשי המרצד. מכאן- הינף יד קשוח המתייחס אל הצורה המחייבת של ריבוע הנייר ומכאן- הינף יד המרשה לעצמו לרקד בתוך המערכת המארגנת הנוקשה.