דוד פרנקל, ג'ינג'ר, 2019, הדפסת דיו פיגמנטי על שקף, תיבת אור
הנוף נעשה דיוקן
דוד פרנקל
אוצרת: נוגה דוידסון
5 במרץ — 14 במאי, 2022
הצבת תערוכתו של דוד פרנקל מאזכרת אופני תצוגה, הנהוגים במוזיאוני טבע. כמותם, גם עבודותיו של פרנקל מציגות את עולם החי באופן מלאכותי, תיאטרלי ומוגחך. האמן מסמן מופעי תִּרְבּוּת גרוטסקיים ומקצין אותם עוד, חושף בציניות את כניעתו לאותו דחף אנושי טקסונומי לסמן, לקטלג ולתת שם לכל דבר: למצוא צורות בעננים, להפוך את הנוף לדיוקן של עצמנו. מבטו האירוני של פרנקל על הטבע המתורבת סודק את הנרטיב, המציג את האדם כבעל החיים הנעלה והתבוני ביותר. האמן, לשיטתו, כמוהו כליצן סאטירי, המציג את גינוני החיים כתיאטרון העצמי; הוא השוטה, המתהלך ברחוב ומשמיע בקולי קולות את תורתו. התערוכה משוטטת בין הפתייני למורבידי, בין המדעי לאקזוטי ובין האקדמי לעממי. היא תוהה, שמא הסיפור האנושי שמציע הליצן הולם את המציאות יותר מזה של החוקר המלומד.